تبلیغات
کارشناسی فوریت های پزشکی EMS 91 قم - توصـیـه هـای سـحـری :

  صفحه نخست | آرشیو مطالب | ارتباط با ما | ایمیل مدیر | خانگی سازی | ذخیره صفحه | لینك آر اس اس | طراح قالب

 

کاربر مهمان، خوش آمديد به .:: کارشناسی فوریت های پزشکی EMS 91 قم ::.

 
موضوعات

آرشیو ماهیانه
دی 1395
بهمن 1394
آذر 1393
آبان 1393
مرداد 1393
تیر 1393
خرداد 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
مهر 1392
شهریور 1392
تیر 1392
خرداد 1392
اردیبهشت 1392
فروردین 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهریور 1391
مرداد 1391
تیر 1391
خرداد 1391
اردیبهشت 1391
فروردین 1391
اسفند 1390
آرشیو کامل

لینک دوستان

قالب وبلاگ
استخاره
فوریت پزشکی بندر عباس
وبسایت فوریت ها
من حبل الورید
دانشجویان فوریت پزشکی 91 قزوین
فرشته نجات
وبـلاگ دانشجـویـآن مـامـایی قم ورودی 91
پرستاری90
پرستار آنلاین
آموزش ecg در 6 ثانیه
آموزش ریتمهای قلبی ecg
فوریت های پزشکی 90 کرمانشاه
درمانگران ایران
مامایی
فوریت های پزشکی90 ارومیه
تکنسینهای اورژانس تهران
آناتومی
دانشجویان فوریتهای پزشکی مشهد
فارغ التحصیلان فوریت های پزشمی قزوین
http://www.trauma.org/
همه چیز در مورداورژانس پیش بیمارستانی
medical-animations انیمیشنهای پزشکی
بانك اطلاعات اطلسهای پزشكی اینترنتی جهان
درمانگران ایران
Chest X-ray Atlas عکس های قفسه سینه CXR
medclip
تنها
مرکزفوریت های پزشکی تبریز
سایت مرکزی اورژانس جهان
محاسبه نسبت مناسب قد و وزن
وبلاگهای پزشکی
قالب میهن بلاگ


آمار بازدید

نویسندگان :
» حسین خیراللهی

آمار وبلاگ :
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین به روز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :




در این وبلاگ
در كل اینترنت
Page Ranking Tool

تبلیغات


 

پیام مدیریت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازدیدكننده گرامی ، به این وبلاگ خوش آمدید . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وبلاگ ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما در بهتر شدن كیفیت مطالب وبلاگ یاری رسانید .

توصـیـه هـای سـحـری :

مرتبط با :

توصـیـه هـای سـحـری وتوصـیـه هـای افـطـاری :

 

روزه علاوه بر آثار معنوی فراوان و تزکیه روحی می تواند باعث برکات فراوان از نظر جسمی و فیزیولوژیک باشد. متخصصان علوم پزشکی نیز از جنبه های مختلف به آثار مفید روزه داری اسلامی پرداخته اند. همچنین روزه باعث ارتقای سلامتی خواهد شد. ولی برای بهره مندی از آثار مفید روزه داری بایستی تغییراتی متناظر در شیوه طبیعی زندگی ایجاد کرد تا بهره مندی بیشتری عاید شود.

توصـیـه هـای سـحـری :

1. 
وعده سحری، معادل ناهاری است که در روزهای عادی می خوردید؛ یعنی انواع غذاهای برنجی را می توانید در این وعده بگنجانید.
2. 
می توانید 10 تا 12 قاشق غذا خوری برنج پخته (البته کمی چرب شده با روغن زیتون یا روغن کانولا) را همراه انواع خورش های سنتی در این وعده میل کنید.
3. 
خوردن سالاد در این وعده، بخشی از آب مورد نیاز بدنتان را تامین خواهد کرد و البته بهتر است که چاشنی آن، آبلیموی تازه یا سرکه بالزامیک و روغن زیتون باشد.
4. 
اگر جزو آنهایی هستید که در این وعده اشتهای کمی دارند، بهتر است حجم مختصری از غذاهای پرکالری و البته مغذی را برای این وعده انتخاب کنید؛ مانند حلیمی که با کمی کره و دارچین طعم دار شده است.
5. 
خوردن مخلوط میوه های فصل با لبنیاتی مانند شیر و ماست یکی از گزینه های مناسب برای شروع این وعده است تا اشتهایتان برای خوردن سحری بیشتر شود.
6. 
مصرف نوشابه های گازدار و غذاهای شور و پرادویه ای مانند انواع فست فودها را در این وعده به کلی فراموش کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.
7. 
بهترین نوشیدنی برای جلوگیری از تشنگی در طول روزهای روزه داری، آب است که البته می توانید آن را با کمی آبلیموی تازه طعم دار کنید.
8. 
از مصرف سیر، پیاز و حتی سبزی خوردن در این وعده بپرهیزید تا بوی دهانتان برای اطرافیان، آزاردهنده نباشد.

توصـیـه هـای افـطـاری :

1. 
وعده افطار، معادل همان وعده صبحانه ای است که در روزهای عادی می خوردید؛ پس بهتر است به حضور تمام گروه های غذایی در این وعده غذایی تان توجه کنید.
2. 
روزه تان را می توانید با یک استکان شیر گرم یا چای کمرنگ و 2 عدد خرما یا یک قاشق غذاخوری عسل (طبیعی) باز کنید.
3. 
می توانید چند برش نان سنگک را همراه با 45 گرم پنیر و چند برش گوجه فرنگی و خیار و یک عدد گردو در این وعده میل کنید و البته می توانید پنیرتان را از قبل با گردو یا سایر مغزها و سبزیجات معطر مخلوط کرده و طعم دار کنید.
4. 
انواع سوپ های سبک مانند سوپ شیر نیز انتخاب مناسبی برای وعده افطاری هستند؛ البته در خوردن آنها زیاده روی نکنید تا حجم معده تان پر نشود و اشتهایتان برای خوردن سایر غذاها از میان نرود.
5. 
اگر احساس سنگینی یا دل درد کردید، کمی صبر کنید و سپس کاسه ای ماست که با کمی جوانه گندم و پودرمغزها (مانند مغز پسته، بادام و کنجد) مخلوط کرده اید، میل کنید. حتی مخلوط ماست و انواع میوه های فصل هم انتخاب مناسبی برای این وعده هستند.
6. 
برای شام بهتر است از منابع پروتئینی استفاده کنید؛ البته از انواع کم چرب. به طور مثال، تکه ای ماهی یا سینه مرغ کبابی همراه با انواع سبزیجات بخارپز شده مانند هویج، لوبیاسبز، نخودفرنگی و ذرت.
7. 
حتما بین افطار تا شام 2 تا 3 واحد میوه میل کنید تا در پایان این ماه دچار کمبود انواع ویتامین ها نشوید.
8. 
در وعده افطار، زیاد چای نخورید؛ زیرا این نوشیدنی مدر است و ممکن است شما را به کم آبی مبتلا کند.

منبع: سلامت ایران
 



برچسب ها : سحری افطار روزه

نوشته شده توسط حسین خیراللهی در شنبه 14 مرداد 1391

نظرات (

مطالب پیشین

Quick Study Anatomy : book .pdf آموزش اناتومی به روشی ساده و سریع و خلاصه
علاِِیم بیماری ها و تشخیص های احتمالی
دانلود سوالات آزمون کاردانی به کارشناسی فوریت های پزشکی سال های (90 -91 - 92)
شلیک گلوله زیر آب چگونه اتفاق میفته ؟
قرص برنج یا سم برنج
کلاس دفاع شخصی کارشناسی فوریت 91
زونا چیست و با بیماری زونا چه باید بکنید؟
آشنایی با حمل و نقل مصدوم
اعلام نفرات برتر المپیاد پرسنل و دانشجویان فوریتهای پزشکی کشور
اگر بیمار دیابتی از شما سوال کنه که موقع سرماخوردگی, عفونت و یا هر بیماری دیگری مصرف انسولینش چطور باشه چه جوابی میدین؟
بوتولینوم = بوتولیسم
نحوه برخورد با یك شكستگی(بیمارستانی) : فلسفه کاربرد RICE
نکاتی درباره مسمومیت با الکل (اتانول)
بتا بلاکرها (مثل پروپرانولول) هم قند خون را کاهش و هم افزایش می دهند.
Pain control orders for acute renal colic
نحوه برخورد با فردى كه جلوى چشممان دچار تشنج شده :
یك نكته خیلى مهم در خوندن نوار قلب:
مورفین
توضیحاتى درباره انواع سِرُم ها (مایعات وریدى):
اصطلاحات معروف:
ناجوانمردیست
آموزش کریکوتیروئیدوتومی با نیدل
اکنش خیره کننده آلمانی ها به آژیر آمبولانس در یک اتوبان مملو از اتومبیل
CPR با تکنولوژی جدید
برنامه تر م بعد
ﻧﻴﺪﻝ اﺳﺘﻴﻚ
دانلود برنامه آموزشی رشته پرستاری اورژانس در مقطع کارشناسی ارشد
روشهای مهار خونریزی
ارشد پرستاری اورژانس
|| دانلود فیلم جدید و فوق العاده زیبای Jobs محصول 2013 آمریکا ||
لیست کامل مطالب ارسالی


درباره وبلاگ

می دانم اینجا خیلی به ندرت خوانده می شود،
بی خیال، مهم نیست...
بیش از خوانده شدن، تمرینی است برای نوشتن.
قل انما اعظكم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی

من اگربنشینم تواگر بنشینی چه كسی برخیزد تو اگر برخیزی من اگر برخیزم همه برمی خیزند

مازنده از آنیم كه آرام نگیریم موجیم كه آسودگی ما عدم ماست
مدیر وبلاگ: حسین خیراللهی


نظرسنجی
نظرتون راجع به وبلاگ چیه؟؟؟






پیوندهای روزانه
آدرس متخصصین استان قم و درمانگاه ها
بر بالین (نکات کلیدی پرستاری)
fouriyat.ir
مامایی 90 ایلام
خبرساز
لنگه کفش خود را قورت بده !
تبدیل سایت به PDF
احیا
معرفی بازی آنلاین,کلیپ و عکس جالب
تک مارکت
سلامت
bbc-farsi
آخرین اخبار گجتی و فن آوری های روز دنیا
مشاوره حقوقی رایگان
اخبار روز ایران
اخبار شهر هریس

تمام لینکها
ارسال لینک


صفحات جانبی

توضیح آرم فوریتهای پزشكی معروف به star life یا ستاره حیات

معرفی رشته فوریتهای پزشکی

بیمارستان های قم + آدرس + تلفن

آموزش عمومی فوریتهای پزشکی برای افراد عادی

فهرست مقالات بالینی

فیلم های آموزشی مهارت های بالینی

فیلم های جراحی

انیمیشن های پزشکی


-_ !News _-

اَبر برچسبها
Water Childbirth دانلود سوالات آزمون کاردانی به کارشناسی فوریت های پزشکی سال های دیابت زلزله تبریز شلیک گلوله زیر آب چگونه اتفاق میفته ؟ سریال پزشکی زایمان روش نوین زایمان در ایران انسولین cpr دانلود سریال Grey's Anatomy - هشت فصل کامل کلاس دفاع شخصی کارشناسی فوریت 91 QUICK ANATOMY ANATOMY زایمان در آب اورژانس 115 آموزش سریع اناتومی در 6 صفحه اناتومی labor in water فوریتهای پزشکی


 

 

Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by EMSQOM

Design By : wWw.Theme-Designer.Com



قالب وبلاگ

هاست لینوكس

مرجع راهنمای وبلاگ نویسان

سفارش طراحی اختصاصی قالب وب سایت و قالب وبلاگ

طراحی وب

شارژ ایرانسل

فال حافظ